Vervulde Wensen

De wens van Hilde:
Naar Parijs met het gezin

Dag 1:

Het was vrijdag 3 maart, de dag dat wij naar Parijs gingen. We moesten eerst naar Rotterdam om vervolgens met de Thalys naar Parijs te gaan. Eenmaal in Rotterdam aangekomen, moesten we nog een uurtje wachten op de trein. Daarom gingen we eerst lekker koffie drinken bij de Starbucks. Na een uur wachten kwam gelukkig de trein.

De reis was goed verlopen. Met de Thalys ben je zo in Parijs! Daarna gingen we naar het hotel met de bus. Die stopte recht voor de deur. Nadat we onze spullen in de kamers hadden gezet, gingen we met z’n allen naar de Eiffeltoren. We moesten eerst met de metro naar een arrondissement. Vanuit de verte konden we de Eiffeltoren al zien. Ook hadden we meteen kaartjes gekocht voor een boottocht ’s avonds die langs alle grote bezienswaardigheden ging.

Dag 2:

De tweede dag gingen we eerst lekker ontbijten in het hotel. Je kon echt van alles krijgen. Na het ontbijt gingen we naar La Fayette. Dit is een winkelcentrum met hele dure en exclusieve producten. Hier hebben we dus niets gekocht. Daarna zijn we in een andere winkelstraat gaan shoppen en heb ik een pet en trui van Parijs gekocht en twee paar schoenen. De dag was dus al weer goed!

Na het shoppen zijn we nog naar de Sacré-Coeur geweest. Dit is een grote kerk met mooie muurschilderingen en glas in lood ramen. Buiten de Sacré-Coeur kon je ook over een groot deel van Parijs kijken.

Dag 3:

De derde dag hebben het Louvre, de Notre Dame en de Arc de Triomphe bezocht. Bij het Louvre zijn we niet naar binnen geweest, want daar was het erg druk. Bij de Notre Dame zijn we wel binnen geweest.

Hierna zijn we nog ergens lekker gaan lunchen. Na het lunchen moesten we terug naar het hotel onze spullen halen om vervolgens weer terug naar de Thalys te gaan. Het was een erg leuk weekend en we hebben met z’n allen genoten in Parijs.

Dankjewel Stichting Tinkerbel dat jullie dit mogelijk hebben gemaakt!