Vervulde Wensen

De wens van Eliz:
Landen bezoeken: Een cruise

Onze reis Wij zijn een poosje geleden in contact gekomen met stichting Tinkerbel door een lieve verpleegkundige van de Thuiszorg. Wij werden gebeld door Tinkerbel, een afspraak om kennis te maken werd gemaakt, en toen begon het balletje langzaam maar zeker te rollen!

Tijdens het gesprek werd het wensophaler Jack al snel duidelijk dat Eliz van reizen, andere landen ontdekken, natuur en de zee houdt. Terwijl Eliz zelf eigenlijk nog niet heel goed wist wat ze zou kunnen wensen, kwam Jack met een geweldig idee. ‘Hoe zouden jullie het vinden om op een cruise te gaan?’. Een perfecte combinatie van alles waar Eliz blij van wordt – reizen, landen, natuur, zee. En dat alles vanuit de luie stoel! Door haar behandeling voor leukemie is ze soms snel moe, dus dit was echt een super idee!

Na een tijd van voorbereiding, finetunen, boeken, was alles tot in de puntjes geregeld door Tinkerbel. Even was het nog spannend of de reis door kon gaan vanwege een infectie maar 3 dagen voor vertrek kregen we groen licht van de dokter: we konden gaan! We hebben veel verpleegkundigen die wel mee wilden ‘als medische begeleiding’ jammer genoeg moeten teleurstellen, er was maar plek voor 3.

We reisden per vliegtuig naar Napels, Italie, waar we 2 dagen de stad hebben verkend, en heerlijk hebben gegeten! Wat een prachtige stad. Toen was eindelijk het grote moment aangekomen – het gigantische cruiseschip MSC Fantasia zagen we al van ver. Een prachtig en luxe schip met 15 verdiepingen en plek voor ruim 3000 gasten. MSC deed ons nog een upgrade kado, we hadden een week lang een balkonhut! Wat een luxe!

De cruise ging langs 3 landen. We hebben bezocht:
Livorno, vanwaar we een uitstapje hebben gemaakt naar de toren van Pisa.
Genoa, waar we heerlijk rondgelopen hebben in een prachtige historische paleistuin.
Cannes, met al zijn pracht en praal erg leuk om eens geweest te zijn.
Palma de Mallorca, wat een fijn eiland!
Ibiza, duidelijk favoriet bij Eliz en daar gaan we zeker nog een keer heen!

Als afsluiter was er een volle dag op zee om weer terug te keren naar de haven van Napels. En zo stonden we een week later weer op het vasteland.

Na nog een overnachting in Napels die we dank-baar gebruikten om lekker uit te rusten zijn we de volgende dag weer teruggevlogen naar huis. Wat hebben we genoten van de reis en wat was het een belevenis!

Dank je wel aan iedereen van Stichting Tinkerbel die dit mogelijk hebben gemaakt. Jullie zijn echt toppers!