Vervulde Wensen

De wens van Marleen:
Een boottocht op de Middellandse Zee

Vrijdag 11 oktober werd ik uit school opgehaald om naar een hotel te gaan vlakbij Schiphol.

Zaterdag 12 oktober om 6 uur in de ochtend hadden we de vlucht naar Corfu. Superleuk want het was die dag ook nog eens de trouwdag van papa en mama.

Het was voor mij de derde keer vliegen en ook nog naar een warm land. Ik was nog nooit in een warm land geweest. Om 10 uur kwamen we aan in Corfu en zijn we met de taxi naar onze boot gebracht. Het was 28 graden. Toen we de boot helemaal ingericht hadden zijn we wat gaan drinken.
Ik had een heerlijke alcoholvrije cocktail, wat genoten we.

Het was een zwoele avond met goede muziek. We zijn vroeg gaan slapen, we waren allemaal best wel moe van het reizen.

Zondag 13 oktober zijn we van Corfu naar Mourtos gevaren. Prachtig weer en supermooi uitzicht tijdens het varen. Zo snel als we geankerd waren sprongen Chiel en ik in het heerlijke blauwe water. Wat was dit een heerlijk plekje .We hadden ook de gopro meegenomen om mooie foto's en filmpjes onder water te maken.

Eind van de middag zijn we naar het dorpje gegaan om het te verkennen, er hangt een echt Grieks sfeertje. Op elke hoek van de weg zag je straathonden of katten , zo raar want in Nederland heb je dit bijna niet We zijn daarna ook weer in een cafeetje wat gaan drinken.
Toen we terug waren aan boord heb ik nog even wat geleerd want ik had de week erna toetsweek. Na het leren is iedereen gaan slapen . Wat een heerlijke dag!

14 oktober.

Chiel en ik zijn 's-morgens met het bijbootje al om ijs en boodschappen gegaan in Mourtos. Het zonnetje kwam net op en wauw wat was het mooi. Zodra we terug waren gingen we op weg naar het volgende eilandje Parga. In Parga zijn we ook weer gaan ankeren maar nu tussen de rotsen in met uitzicht op het stadje. We hebben weer heerlijk gezwommen en genoten.'S-avonds gingen we Parga in en hebben we heerlijk gegeten in een restaurantje. Parga had hele leuke straatjes en huisjes, het zag er superschattig uit

15 oktober

We zijn naar Gaios gevaren ondanks dat ik een slechte nacht had gehad en me niet lekker voelde. Ik heb veel geslapen die dag daarna ging het wel weer. In Gaios kwamen we in een haven te liggen aan de straat. We mochten er alleen niet zwemmen dus dat was jammer. We gingen weer naar een cafeetje met echt superleuke muziek en daarna uit eten. We hadden allemaal echt Grieks eten. Ontzettend lekker.

16 oktober

We zijn naar Lakka gevaren Dit was toch echt wel het mooiste plekje tot nog toe. Het water was hemels blauw, er lagen veel bootjes en iedereen was aan het zwemmen.
Het stadje zelf was een beetje armoedig maar er waren wel leuke winkeltjes en restaurantjes.
Tijdens het rondlopen kwamen we een hele leuke winkel tegen waar ik wat kleding heb gekocht. Het was er heel leuk want tijdens het eten kwamen we te zitten naast Engelsen, die vonden Chiel helemaal geweldig en we hadden hele gesprekken met ze, supergezellig.

17 oktober

We besloten naar Lakka te gaan , Chiel heeft daar bij een juwelier een ring gekocht, alleen moesten we tot s nachts 12 uur wachten om de ring op te halen. Papa, Chiel en ik zijn in het stadje dus maar wat gaan drinken en hebben veel plezier gehad.

18 oktober

Voordat we terug gingen varen naar Corfu zijn we nog even in het water gesprongen, wat was dat heerlijk . Daarna een lange reis en eenmaal in Corfu aangekomen zijn we alles een beetje in gaan pakken. Ook zijn Chiel en ik nog om een ijsje gegaan en hebben 's-avonds heerlijk aan boord gegeten. Wat was dit een supervakantie zeg, Chiel heeft iedere dag tegen me gezegd: De Caribean was mooi maar Griekenland met zijn vieren is nog 10 x mooier. Dat vond ik zo lief!!

Weer terug naar huis van 28 graden naar 13 , dat was wel even wennen.
Ik heb zo ontzettend genoten. Het was echt een droom die uitkwam en wat hadden we een geluk dat het weer en alles mee zat. Geweldig, we zijn nu nog steeds aan het nagenieten.

Wat zijn we blij dat stichting Tinkerbel ons benaderde: duizend maal dankjewel!!!!