Vervulde Wensen

De wens van Esmée:
Naar London

Op dinsdag 25 februari was het ein-de-lijk zover: we gingen naar Londen! Om half 6 's-ochtends werden we met de taxi opgehaald en werden we naar het vliegveld gebracht. Vanaf Amsterdam was het maar een klein uurtje vliegen naar Londen, waarna we naar ons hotel werden gebracht.

Ik kreeg een eigen hotelkamer, waar ik me kon terugtrekken en genoeg uit kon rusten voor de volgende dagen. De rest van de eerste dag was het vooral uitrusten en de omgeving een beetje verkennen voor leuke restaurantjes. We besloten om de eerste avond bij een Libanees restaurant te eten, want ik wilde graag nieuwe dingen proeven. Gelukkig was het eten daar heerlijk!

De tweede dag gingen we naar de Warner Bros Harry Potter Studios. In de studio zagen we veel verschillende dingen, zoals kostuums, decors en de technieken achter het maken van de films. Ook kregen we een digital guide die ons filmpjes en feitjes gaf over de dingen die we te zien kregen.

Het meest indrukwekkende vond ik de Gringotts Wizarding Bank, waar een draak vuur spuwde en de bank had verwoest, net zoals in de film. Het was geweldig om te zien hoe alles er in het echt uitzag en om je even te verliezen in deze fantasiewereld.

's Avonds gingen we naar een ander restaurant, waar ze wat minder creatief om wisten te gaan met mijn allergieën en ik daarom een bord sla voorgeschoteld kreeg. Dit mocht de heerlijke dag echter niet verpesten en we konden er smakelijk om lachen.

De dag erna gingen we het centrum van Londen in met de trein en de underground. We kregen er een London bus tour door het centrum, waar onze gids feitjes vertelde over de verschillende straten en gebouwen.
In de ochtend sneeuwde het nog, wat sommige mensen die bij ons in de busreis zaten nog nooit hadden gezien. We reden langs verschillende bezienswaardigheden, zoals Sint Paul's Cathedral, Tower of London, de wisseling van de wacht en Westminster Abbey. Na de lunch gingen we de Sint Paul's cathedral in en kregen we een rondvaart over de rivier de Theems.

Het weer was intussen opgeklaard en daarom besloten we om ook de London Eye in te gaan. Dit wilde ik graag proberen om mijn angst voor hoogtes te overwinnen. We waren gelukkig net op tijd om er nog in te mogen en dankzij de strakblauwe lucht konden we de zon onder zien gaan. Dat was een van de mooiste dingen die ik de dagen in Londen heb gezien én ik had ook nog mijn hoogtevrees overwonnen!

Weer terug in Wattford aten we bij een Aziatisch restaurant, waar ook nu het eten weer lekker was.

Op onze laatste dag konden we uitslapen en moesten we helaas onze spullen alweer inpakken. We namen ons laatste Engelse ontbijt, waarna we weer werden opgehaald en naar het vliegveld werden gebracht. Alle drie vonden we het jammer dat we Engeland achter moesten laten, maar we zullen deze reis nooit vergeten!

Heel erg bedankt Tinkerbel dat jullie mij iets hebben gegeven waar ik zo ontzettend naar uit heb kunnen kijken. Het was een fantastische vakantie en ik heb er heel erg van genoten!

---------------------------------------------------------------------------------------

Stichting Tinkerbel
bedankt Esmée

Dit prachtige gedicht werd aan Stichting Tinkerbel gegeven door ons wenskind Esmée. Ze heeft het helemaal zelf geschreven en komt uit het diepste van haar hart. Dit gedicht heeft een diepe indruk achtergelaten bij het bestuur van Stichting Tinkerbel

Tinkerbel

Tinkerbel didn’t feel understood
As the crafting Fairy she was
She wanted to try something else
And change that feeling for good

She wanted to be like her friends
Who were good at everything at their first try
So she became them, but failed
Even though her many attempts

In the end, she just wanted to fit in with the rest
But knew she wasn’t being herself
So she started doing what she was good at
And became the very best