Vervulde Wensen

De wens van Zoï
Met de familie naar Euro Disney

Jippie ! Eindelijk was het dan zover, 6 maart (net voor deze hele bizarre corona periode waar we ons met z’n allen nu in begeven) gaf de aftelkalender aan....Disneyland Parijs ! Wow ik ga vandaag met papa, mama en mijn broertje Ferron hier een paar dagen genieten dankzij stichting Tinkerbel.

We moesten vroeg op want op 5.15 uur stond er een taxi voor de deur om ons naar het treinstation in Antwerpen te brengen. Daar vertrok om 7.30 de trein… nou het was geen gewone trein maar de Thalys. Deze ging rechtstreeks naar Disney. Wat een ervaring met de Thalys we hadden een eigen zitje met een tafel en 4 heerlijke zachte relax stoelen. Wat gingen we snel, om 10 uur waren we al op het station Marne la Vallee. Deze is bij de ingang van Disneyland.

Bij het station stonden de pendelbussen die elke 12 minuten rijden tussen de hotels en het park. We gingen de bus in met de naam van het hotel waar we mochten logeren... New Port Bay Club, binnen korte tijd stonden we voor dit prachtige hotel, helemaal in maritieme sferen. Eerst moesten we daar door de beveiliging en werden onze koffers en tassen door een scan gehaald. Nu konden we gaan inchecken. Een lieve mevrouw bij de receptie gaf ons rustig uitleg en pasjes en ik kreeg samen met mijn broertje ook een button van Disney met onze naam erop. Ook kreeg ik een heel speciaal pasje aan een keykoord (over dit pasje zo meer). De hotelkamer was al klaar dus konden we gelijk gaan kijken en de koffers op de kamer zetten. ook weer wow wat een mooie kamer met alles erop en eraan en de kamer keek uit over een groot meer.

Na even wat opgefrist te hebben gingen we richting het park, we stapten voor het hotel weer de pendelbus in en rond 12 uur waren we bij het park. We gingen het Disney park in, wat gaaf wat mooi. Waar gaan we als eerste heen ? We kozen voor de attractie Its a Small World. Van deze attractie wordt je gelijk vrolijk. En nu tijd voor wat actie jaaa The Big Thunder Mountain, dit is een achtbaan. Het is een op holgeslagen mijn treintje dat onder het water naar een eiland gaat door bergen. Wat cool, wat spannend maar oh zo leuk. Dit werd de favoriete attractie. Want even terugkomend op dat speciale pasje, hiermee hoefde ik niet in een lange rij te staan (want ben nog snel moe). We moesten dan naar een speciale ingang en als ik dan het pasje liet zien konden we gelijk eerst. Zo fijn, ik kon op deze manier overal in. We hebben nog Pirates of the Caribean, Spookhuis en auto’s gereden. Dan the Big Thunder Mountain nog een keer, Peter Pan, Sneeuwwitje etc etc.

Nu wel moe en trek , hapje gegeten en toen naar hotel om lekker bij te komen van de eerste geweldige dag.

De tweede dag gingen we eerst ontbijten, een erg lekker uitgebreid buffet mjammie. Zo weer klaar voor nog een dag Disney.

. Vandaag kozen we voor het tweede park Walt Disney Studio’s. Ook hier zo genoten. Eerst Crushs Coaster, daar moesten ik en mama even van bijkomen, wisten niet meer wat boven en onder was 😄. Ferron en papa wel die gingen nog een keer. In dit park hebben we een super mooie show gezien in theater Mickey and the Magician ...geweldig !! Aanrader als je hier bent. Leek wel een musical met de Lion King, Elza etc alle mooie nummers en leuke show omheen. Ook de Starwars show gezien, die vond mijn broertje Ferron cool. Attractie Rattatouile ook top. We gingen nu weer terug naar het Disney park we hebben vandaag ook nog een lunch met prinsessen, leuke ervaring. ‘s-Avonds was er een parade en een vuurwerkshow. Waren moe maar zo blij dat we dit hebben gezien, echt zo’n mooi vuurwerk en lichtshow op het kasteel. Nu weer met bus naar hotel , badje en dromen over weer een fantastische dag.

De 3e en laatste dag , jammer maar nog een hele dag voor de boeg. Na weer een heerlijk ontbijt hup de bus in naar het park. Alles gedaan wat we nog wilden en de favorieten nog een paar keer. Denk dat we uiteindelijk de Big Thunder Mountain wel 10 x dit weekend hebben gehad 😄. Wat hebben we gejuigd in deze attractie. Papa en mama waren helemaal door elkaar geschud zeiden ze 🤣.

Maar wat fijn van dat speciale pasje. Ook zijn we vandaag met heel veel Disney bewoners op de foto gegaan, zoals Micky, Goofy, Pluto en Donald (wat was dat een grappenmaker joh).

Nu was het echt tijd om te gaan, koffers waren al op depot bij station gezet dus super. Om 20 uur vertrok de Thalys en paar uurtjes later stonden we weer op station Antwerpen waar een taxi ons ophaalde. Rond middernacht waren we weer thuis. Onze lieve tanti Monica, die me had aangemeld bij Tinkerbel , had in tussentijd een mooie foto die we al tijdens het verblijf hadden gestuurd afgedrukt en binnen opgehangen met ballonnen, ook op mijn slaapkamer.

Wat heb ik samen met Ferron en papa en mama genoten van dit geweldige verblijf in Disney land Parijs!! in 1 woord TOP.
Bedankt stichting Tinkerbel hiervoor !! en tanti dat je me aangemeld hebt. Ik heb enorm genoten en hoop dat andere kinderen die in mijn situatie zitten dit ook mogen beleven en mooie herinneringen maken.