Vervulde Wensen

De wens van Eline
Harry Potter trip in London met gezin

Na lang wachten door corona was het in de meivakantie 2022 eindelijk zo ver ! Ik mocht eindelijk op reis met min gezin naar Londen. Mijn wens was om naar het toneelstuk ‘Harry Potter And Yhe Cursed Child’ te gaan en de Warner Bros Studio Tour in Londen te bezoeken.

In de week dat we naar Schiphol gingen om vanuit daar te vliegen naar Londen was er op het nieuws dat er urenlange rijen zouden staan door personeelstekort, maar gelukkig hebben wij hier helemaal niks van gemerkt. Het reisbureau had ons al ingecheckt en we mochten gelijk door naar de douane wat ook scheelde.

Toen we aankwamen op het vliegveld in Londen werden we opgehaald door een taxi die ons naar The Rembrandt Hotel bracht. Het hotel lag zeer gunstig, omdat het dichtbij de metro’s en verschillende musea lag. Denk aan het Natural History Museum en het Science Museum. Nadat we waren uitgerust in onze hotelkamers maakten we nog een kort bezoek aan het Natural History Museum wat erg mooi was.

De volgende dag ging ik samen met mijn moeder naar Harry Potter And The Cursed Child met de metro. Wat hebben we genoten van dit toneelstuk ! De acteurs waren zeer goed en de speciale effecten maakte het helemaal compleet. Mijn vader en broertje hebben op deze dag beide museums bezocht en hebben zich ook zeer vermaakt.

Op de derde dag zijn we met het hele gezin naar verschillende plaatsjes in Londen met de metro gegaan, waaronder de enorme speelgoedwinkel Hamleys wat mijn broertje erg leuk vond. Na een paar uur zijn we weer terug gegaan naar het hotel en hebben we daar geluncht. In de middag ben ik zelf nog met de metro gegaan om nog wat meer van Londen te zien en heb daar rond gelopen. Uiteindelijk kwam ik bij de echte toeristenplekjes zoals The Big Ben en Londen Eye.

Dag vier gingen we naar de Harry Potter Warner Bros Studio Tour in Londen. We zijn toen met de metro naar het verzamelpunt gegaan wat even wat moeite kostte, omdat de omschrijving niet zo duidelijk was en we steeds een andere kant op werden gestuurd, wat leidde tot het missen van onze bus omdat we 1 minuut te laat waren. Gelukkig konden we mee met de volgende bus en kon de pret beginnen ! Aan het begin van de tour werd er nog een korte film afgespeeld waarin een aantal bekende acteurs een boodschap achterlieten en alle medewerkers je een fijn bezoek toewensten. Ook werd hier wat informatie over het ontstaan van de Studio Tour gedeeld. Het was erg vermakelijk om door alle verschillende sets te lopen en alle details te zien. Wederom erg genoten van de activiteit!

Op de vijfde dag werden we weer opgehaald met een taxi om naar het vliegveld te gaan. In het vliegtuig keken we met zin allen terug naar deze prachtige reis en dat doen we nu nog! Ik ben ontzettend dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken en dat het contact met Stichting Tinkerbel altijd heel fijn verliep. Heel erg bedankt voor deze fantastische reis die ik nooit zal vergeten!